Esu didelis pozityvaus mąstymo šalininkas. Vis dėlto, vien tik galvojimas apie teigiamus dalykus gali padaryti žalos – žmogus ima nebematyti tikrovės. Pasakysiu kitaip: mes negalime įnešti teigiamą indėlį į pasaulį, jei nežinome koks tas pasaulis yra. Žemiau išvardiju dešimt knygų, kurios perteikia verslo realijas.
Darrell Huff “How to Lie With Statistics” (1954 m). Klasika tapusioje knygoje aiškinama kaip verslo žmonės, politikai ir žiniasklaidos atstovai piktnaudžiauja “tiesa” visuomenės atžvilgiu. Kaip tikrovės testas, ši knyga padės neapsigauti nuo kitų skleidžiamo melo. Kaip ginklas, išmoksite manipuliuoti kitais.
Robert Sutton “The No Asshole Rule” (2007 m). Sunku paneigti faktą, jog kai kurie žmonės yra paprasčiausi šikniai ir galbūt vieną dieną mums teks su jais dirbti. Keiksmažodis knygos pavadinime perteikia kūrinio intonaciją ir autoriaus stilių, tuo tarpu turinys pilnas įvairių priemonių, kaip išvengti, pralenkti ir netgi pašalinti minėto tipo žmones.
Timothy Ferriss “The 4-Hour Workweek” (2009 m). Sunkus darbas ir ilgos valandos yra raktas į sėkmę, tiesa? Na, galbūt ir ne. Plačiai liaupsintoje (ir kritikuotoje) knygoje Timothy siūlo permąstyti darbo koncepciją ir atskleidžia liūdną tiesą – 90 proc. to, ką darote, nėra taip svarbu kaip jums atrodo. Tik dešimtadalį laiko judame tikslų link.
Laurence Peter “The Peter Principle” (1969 m). Autorius paaiškina, jog kiekvienas organizacijos hierarchijoje – pradedant studentu-praktikantu ir baigiant šalies prezidentu – neišvengiamai pasiekia nekompetencijos lygį. Todėl mokyklose pilna neišprusimo, o vyriausybėje – anarchijos.
Stanley Big “Crazy Bosses” (2007 m). Žiniasklaida turi polinkį pernelyg sureikšminti stambių verslų vadovų pastangas, tarytum, jie būtų milžinai, o mes – paprasti mirtingieji. Knygos autorius perteikia tamsiąją korporacinių privilegijų pusę, kurioje pilna narcisizmo, psichopatijos bei paranojos.